סדנת סופר סתם לילדי גנים ובתי ספר יסודיים

סדנת סופר סתם לבתי ספר יסודיים ולגנים

דף זה נכתב בנימה אישית על ידי סופר סת"ם שרצה להיות גננת או מורה לכיתה א'

מכל התחומים הרבים שבהם אני עוסק, הפעילות האהובה עלי ביותר היא ההעברת סדנאות סופר סת''ם לגיל הרך. המפגש עם הילדים הרכים שמתוודעים לראשונה לעבודתי במקצוע שאני כה אוהב, מסב לי הנאה שאני לא מוכן לוותר עליה, וכשאני נהנה הילדים נהנים שבעתיים.

ומה עושים בסדנאות?

בסדנאות אני מפגיש את הילדים עם עבודתי כסופר סת"ם במפגש בלתי אמצעי. אני מציג בפניהם ואף נותן להם לגעת ולמשש את הקלף הגולמי ומסביר להם את תכונותיו, ובמה הוא שונה הקלף מהנייר. לאחר מכן אני מראה להם את תשמישי הקדושה שאנחנו כותבים על הקלף ומציג להם יריעות כתובות של ספרי תורה, מזוזות, ומראה להם איך אני מכניס פרשיות כתובות לתוך בית של תפילין.

לאחר מכן אני מראה להם את הדיו, את הקולמוס, את הקסת והדיו, ומסביר להם איך מכינים קולמוס וגם איך משתמשים בו. בתום ההסברים אנחנו מגיעים אל השלב המעשי שבו אני מאפשר לכל ילד לכתוב עם קולמוס או עם טוש (לפי העדפת המורה או הגננת) בכתב סתם על גבי קלף אמיתי.

הסדנאות מלוות במצגת עשירה בתמונות, בסרטונים, ובמוצגים מוחשיים שבאמצעותם אני מציג לילדים את עבודתי. הסדנאות יכולות להתאים מאוד כהכנה למסיבת קבלת החומש בכיתה א', והכנה לכבוד חג שבועות - חג מתן תורה

 את הסדנאות בניתי בדרך שתאפשר לילדים צעירים לצור קשר עמוק ומשמעותי  עם מצוות ספר התורה, המזוזה והתפילין. כדי לעמוד במשימה הזו אני מציע מערכים שונים של סדנאות סופר סת"ם, סדנאות שמיועדות ומותאמות לצרכים של כל מוסד ומוסד ולשכבות הגיל השונות וכל זאת בתיאום עם המורה או הגננת.

מתוך מכתב תודה של מורה

מתניה ערב טוב ומבורך!!!

אנו מודים לך על הפעילות המיוחדת שאתה מזכה אותנו בה זו השנה השלישית. 

החכמת את ילדינו בעזרת המצגת, ההסברים הברורים, ושלל ההדגמות בדרך עבודתו של סופר סת''ם, וזיכית אותם להתנסות בכתיבה המאתגרת בקולמוס על קלף. הנאת הילדים הייתה רבה והם שבו הביתה גדושי חוויות ועם ידיעות רבות. 

קיבלנו משובים נהדרים מההורים. מאור הפנים, הגישה הלבבית והנעימה לילדים הרכים,הסבלנות  במתן התשובות לשאלותיהם, ותשומת הלב האישית לכל ילד בשעת הכתיבה, הפכו את הפעילות לחוויה נעימה שתישאר חרוטה על לוח לבם. 

מחר, אי''ה הילדים מתחילים בלימוד בחומש בראשית. אנו בטוחים כי השילוב בין הסדנה שלך לפעילות בבית המדרש שניתנה על ידי רב בית הספר ימתיקו לילדים את תחילת הלימוד, ונזכה מכאן בעזרת ה' להגדיל תורה ולהאדירה.

תודה רבה!!!

חנה כוכבי, צוות מחנכות א' ותלמידי כתות א' 

ממ''ד ''אריאל'' רעננה

 

בכל שאלה ובקשה השאירו פרטיכם:

  WhatsApp דילוג לתוכן