תפידנית קשיחה – האם יש בה צורך

איך קונים תפילין – מדריך אינטרנטי
9 במאי 2014

תפידנית קשיחה – האם יש בה צורך

האם צריך תפידנית כדי לשמור על התפילין?

ממש לא!!!

ומדוע לא?

כי התפילין אינן רגישות לנזקי מעיכה 

למה רגישות התפילין?

את התפילין אנחנו מייצרים מעור - הפרשיות כתובות על קלף שמיוצר מעור, הבתים וגם הרצועות, כולם עשויים מעור. משום כך אנחנו צריכים לשמור עליהן רק מגורמי סיכון שפוגעים בעור. אנחנו צריכים לשמור על התפילין מחום ומיובש קיצוני שמיבש את העור יתר על המידה ומכווץ אותו. חום קיצוני גם גורם לאותיות להיפרד מהקלף. כמו כן אנחנו צרכים להגן על התפילין מרטיבות ומלחות שמעוותים את בתי התפילין ויכולים לגרום לרקבונות. אם חלילה הרטיבות נכנסת לתוך הבית היא עשויה למרוח את הדיו ולפסול את הפרשיות. כמו כן חשוב לשמור על בתי התפילין מפציעות ובמיוחד מפגיעה בפינות הקציצה והתיתורא.
כידוע, בעשרות השנים האחרונות התקבלה בציבור התפיסה המוטעית שרצוי לשמור את התפילין בתוך קופסת פלסטיק קשיח. גם יצרני התפידניות תרמו להשרשת התפיסה הזו ומסיבות מובנות הם גם השקיעו מאמצים שיווקיים בהשרשתה, אך  התפיסה הזו אינה נכונה. לבידוד התפילין מפני חום ויובש איננו זקוקים לקופסא קשיחה וגם לאיטום התפילין מגשם או מרטיבות איננו זקוקים לקופסא שכזו.

גם לשמירה מפני מכות ופציעות אין צורך בגליל הקשיח של התפידנית, שהרי קופסאות הפלסטיק של התפילין (שיידאלאך) והרצועות שכרוכות על גביהן מגינות על התפילין באופן סביר ומניח את הדעת.

המיכלים הקשיחים של התפידניות נועדו רק להגנה מפני נזקי מעיכה, אלא שכנגד נזקי מעיכה ממש אין בהם צורך. את בתי התפילין אנחנו מייצרים באמצעות מכבשי לחץ (פרסים) שמעצבים את הבתים תוך הפעלת כוח של עשרות טונות, לעתים אף למעלה מחמישים טון, ולכן ממש אין צורך בתפידנית שמיוצרת מפלסטיק פשוט ושביר כדי להגן על הבתים מפני דריסה של רכב.
להוכחת הטענה העמדתי את הרכב על בית של תפילין וצילמתי. כפי שאתם רואים בצילום - משקל הרכב לא עשה כל רושם על בית התפילין שיוצר באמצעות לחץ של עשרות טונות.

כל הסיפורים על המכונית שדרסה את התפידנית, והתפידנית נשברה, ואילו התפילין ניצלו אינם מעשי ניסים אלא אירועים שקראו כדרך הטבע. התפידנית נשברה מאחר שהיא עשויה מפלסטיק ואילו התפילין לא נפגעו מאחר שהן עשויות מעור דחוס ומשובח שעוצב בלחץ של עשרות טונות.

יתירה על כך. כבר נתקלתי במקרים שבהם שברי התפידנית הם אלו שפצעו את התפילין בעוד שאם התפילין היו מוחזקות בתוך מארז רך הן לא היו נפגעות. 
בכל אופן, מאיכות הפלסטיק של התפידניות ניתן להתרשם מצילום של מיכל פלסטיק של תפידנית בית אל שנשבר במהלך סגירת בגאז' של אוטובוס על התפידנית. 
מהסיבה הזו אנחנו מציעים וממליצים ללקוחותינו לרכוש דווקא את הכיס תפילין שהיא רכה יותר, קלה יותר, נוחה יותר וקומפקטית יותר מהתפידנית הגדולה, הכבדת והמסורבלת. יתירה על כך, כיס התפילין עוצב על ידי מומחה מתחום התרמילאות, בעל ניסיון רב בייצור אפודי קרב, וסטים ותרמילאות צבאית, ונבחן על ידי לוחמים מיחידות מובחרות בתנאי שטח קשים  שהשוו אותן לאיכות ולנוחיות של התפידניות, וכולם ללא יוצא מן הכלל העדיפו את הכיס תפילין על התפידניות. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  WhatsApp דילוג לתוכן