שאל את הרב

 

לקבלת תשובה הלכתית בנושאי תפילין, סת"ם ועוד

 

שאלות דחופות

1התפילין נפלו ונפגעה אחת הפינות. האם כשר? האם אפשר לתקן?
לפעמים נפילה של תפילין יכולה לגרום לפגיעה קשה בשפיץ של הפינה ולפסול אותן. לא ניתן לפסוק בשאלה הזו מבלי לראות את הפגיעה ולכן אתם מוזמנים לצלם את הבית ולשלוח אלינו את הצילום בדוא''ל או בווטצאפ. אם הבתים עשויים מעור בהמה גסה בדרך כלל אפשר לתקן אותן בקלות. צרו קשר טלפוני ונשמח לעמוד לרשותכם ולתקן את הבית.
2הציפוי השחור של הרצועות התחיל להיתקלף לי - מה עושים?
בשנים האחרונות אירעה כמה פעמים תקלה ליצרני הרצועות בתהליך הצביעה, תקלה שבעטיה התקלף הצבע מהרצועה. לפעמים רק הלאק מתקלף מהרצועה ולפעמים אפילו הצבע מתקלף עד כדי כך שנראה כאילו שכבת פלסטיק נפרדה מהרצועה. אם קניתם תפילין ותוך שנה, שנתיים, הצבע מתחיל להתקלף, עליכם לחזור למשווק ולבקש ממנו להחליף אותן ללא תוספת תשלום. לצערי, גם אצלנו אירעה התקלה. אמנם בהיקף מצומצם של גליל רצועות בודד, אך אנחנו מקבלים על כך את מלוא האחריות ואותם לקוחות בודדים מוזמנים לבוא ולהחליף ללא תשלום את הרצועות. אם רכשתם את הרצועות או את התפילין אצל יצרן אחר, אנחנו ממליצים לכם לפנות אליו ולבקש ממנו להחליף ללא תוספת תשלום. אם הוא מסרב לכך, הנכם מוזמנים אלינו ונשמח להעניק לכם את השירות.

הדרכה הלכתית מקצועית

1איך מרחיבים או מצירים קשר דל''ת של תפילין של ראש?
למצגת איך מרחיבים או מצירים קשר דל"ת של תפילין של ראש לחץ כאן

שאלות נפוצות

1כמה זמן לפני הבר מצווה צריך להזמין תפילין?
בדרך כלל אנחנו מחזיקים במלאי כמה וכמה זוגות תפילין כדי למכור למי שנזקק בדחיפות לזוג תפילין, ומשום כך ניתן להזמין את התפילין גם ימים ספורים לפני בר המצווה. עם כל זאת, לעתים ישנם זמנים של עומס ולחץ כמו ימי חודש אלול והחגים והזמנת תפילין מבעוד מועד, כמה חודשים מראש, תאפשר לכם לרכוש את התפילין שלכם ברגיעה ובנינוחות. כמו כן, בר המצווה הוא אירוע שאפשר וגם כדאי להתכונן אליו מראש וחבל שלא לנצל את ההזדמנות לעבור עם נער הבר מצווה חוויה ייחודית של סדנה שבה אנחנו לומדים על התפילין ומכניסים את הפרשיות בנוכחות הילד. לשם כך כדאי להתארגן כחצי שנה מראש בכדי שנוכל לתאם זמן לסדנה.
  WhatsApp דילוג לתוכן